Vilkår og betingelser

Disse salgsbetingelser og din ordrebekreftelse utgjør til sammen det samlede avtalegrunnlag for handelen. Forbrukerkjøp over internett reguleres blant annet av forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. 


Ordrebestilling

Alle kjøp er bindende. Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post når bestillingen er gjennomført. Spesialbestillinger som produseres etter dine spesifikasjoner må avtales på forhånd, og varen må betales i sin helhet før den produseres. I henhold til angrerettloven har du ikke angrerett ved produksjon av spesialbestillinger. Når ordren en ferdig behandlet vil du motta en egen e-post om at ordren er klar for levering.  


Forhåndsbestilling

Det er mulig å legge inn forhåndsbestilling på produkter fra Mama Elephant via nettbutikken. Forhåndsbestillinger er bindende, og kan ikke kombineres med vanlig kjøp. Det må derfor sendes en egen ordre på forhåndsbestillinger. Ved ønske om forhåndsbestilling av produkter som ikke ligger inne i nettbutikken kan du kontakte oss via kontaktskjema på siden eller via Facebook. Vi vil da gjøre varen tilgjengelig for forhåndsbestilling via nettbutikken så snart som mulig. Du vil få varsel når varen er klar for forhåndsbestilling. 

Vi kan ikke garantere at varen er på lager i USA, men vi gjør vårt ytterste for å etterkomme alle forhåndsbestillinger. Dersom du har valgt betaling med Stripe vil du få refundert beløpet for varer som ikke er på lager i USA. Forhåndsbestillinger som betales med Vipps vil kun være reservert, og vi belaster ikke kjøpet før varen er på lager hos oss og klar for utsending. Forhåndsbestilte varer sendes så snart de kommer i butikk, og dersom du ønsker varene sendt sammen med en annen ordre legger du inn en kommentar på dette når du sender inn bestillingen. Frakt for forhåndsbestilte varer er lik som frakt for vanlig ordre.

Forhåndsbestillinger må sendes innen den dato som er oppført på produktsiden, og det må påregnes 2-3 ukers leveringstid. Vi tar forbehold om forsinkelser som er utenfor vår kontroll.


Ønskeliste

I nettbutikken er det mulig å legge til varer i en ønskeliste. Denne listen må ikke forveksles med forhåndsbestilling, da den kun er et hjelpemiddel for deg som kunde. Dersom du ønsker å se hvilke varer du har lagt til i ønskelisten din finner du denne under ‘Min konto’.


Betalingsalternativ

Vi tilbyr betaling med kort via Stripe (VISA/MasterCard/American Express) og Vipps. 


Frakt og ekspedisjon

Vi sender i Norge, og har fast frakt på 79 kr. Pakker under 100 g sendes for 39 kr. Dersom du ønsker sporing og forsikring på pakken velger du Norgespakke som fraktalternativ i kassen. Prisen for dette er 129 kr. Det er gratis frakt på ordre over 1200 kr, og ved henting i Trondheim. Vi tilbyr henting i butikkens postkasse i Yggdrasilvegen 3D etter avtale.


Leveringstid

Vi sender normalt i løpet av 1-3 virkedager. I perioder med ferie og helligdager vil det påløpe noe lengre behandlingstid. Spesialbestillinger sendes så snart de er produsert, etter avtale med kjøper. Tidspunkt for henting av varer i Trondheim avtales skriftlig etter at bestilling og betaling er gjennomført. Varen må hentes innen 10 dager, og det er mulig å hente varene i en egen postkasse ved butikkens adresse i Yggdrasilvegen 3D. Varene legges ikke ut uten avtale.


Angrerett

Angrefristen er 14 dager, og løper fra varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må du gi skriftlig melding til oss før utløpet av angrefristen. Det er ditt ansvar å framlegge bevis på at melding er sendt. Du må selv dekke returkostnaden, og sende varen tilbake innen 14 dager fra du sendte melding om bruk av angreretten. Angreskjema blir tilsendt på e-post når ordren er sendt. Skjemaet må fylles ut og legges ved varen ved retur. Når varen er mottatt i retur vil tilbakebetaling skje uten unødig opphold til din bankkonto, med mindre annet er avtalt. Angreretten gjelder ikke ved spesialbestillinger som er fremstilt etter dine spesifikasjoner, eller om varen er brukt eller på annen måte forringet.  


Reklamasjon

Dersom det er feil eller mangler ved varen ber vi om at du tar kontakt, så retter vi opp i det så raskt som mulig. Vi tar ikke ansvar for skader som er påført under sending. I så tilfelle må du selv kontakte Posten for erstatning. Det er viktig å ta vare på hele sendingen, både innhold og emballasje, for at varen skal kunne bli erstattet.


Uavhentede pakker

Pakker som hentes på Posten må hentes innen to uker. Dersom pakken ikke blir hentet, men returneres til oss, må du dekke de samlede fraktkostnadene. Dette gjelder også om forsendelsen i utgangspunktet er fraktfri.


Forbehold

Vi tar forbehold om feil i lagerstatus og pris. Ved eventuelle feil vil du bli kontaktet og få mulighet til å kansellere hele eller deler av ordren din.  


Endring i vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene. Ved endring i vilkårene er det vilkårene på bestillingstidspunktet som gjelder.


Oppdatert: 10.05.2022