Vilkår og betingelser
Disse salgsbetingelser og din ordrebekreftelse utgjør til sammen det samlede avtalegrunnlag for handelen. Forbrukerkjøp over internett reguleres blant annet av forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
Ordrebestilling
Alle kjøp er bindende. Du vil motta en automatisk ordrebekreftelse på e-post når bestillingen er gjennomført. Når varene er pakket og klar for sending vil du få en ny e-post.
Betalingsalternativ
Vi tilbyr betaling med kort via Stripe (VISA/MasterCard/American Express) og Vipps. Ved åpen butikk tilbyr vi betaling med kort via Zettle (VISA/MasterCard/American Express), og digital kvittering på sms eller e-post.
Frakt og ekspedisjon
Vi sender i Norge, og har fast frakt på 79 kr for Norgespakke med sporing og forsikring (inntil 2500 kr), med mindre annet er oppgitt på produktsiden. For pakker under 100 g og inntil 2 cm tykkelse kan du velge frakt på 39 kr. Pakken sendes da uten sporing og forsikring. Det er gratis frakt på ordre over 1600 kr, og ved henting i Trondheim.
Tidspunkt for henting av varer i Trondheim avtales etter at bestilling og betaling er gjennomført. Det er mulig å hente varene i en egen postkasse ved butikkens adresse i Yggdrasilvegen 3D. Varene legges ikke ut uten avtale.
Leveringstid
Vi sender normalt i løpet av 1-3 virkedager. I perioder med ferie og helligdager vil det påløpe noe lengre behandlingstid. Vi tar forbehold om forsinkelser som er utenfor vår kontroll.
Angrerett
Angrefristen er 14 dager, og løper fra varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må du gi skriftlig melding til oss før utløpet av angrefristen. Det er ditt ansvar å framlegge bevis på at melding er sendt. Du må selv dekke returkostnaden, og sende varen tilbake innen 14 dager fra du sendte melding om bruk av angreretten.
Angreskjema blir tilsendt på e-post når ordren er sendt. Skjemaet må fylles ut og legges ved varen ved retur. Når varen er mottatt i retur vil tilbakebetaling skje uten unødig opphold til din bankkonto, med mindre annet er avtalt. Angreretten gjelder ikke om varen er brukt eller på annen måte forringet.
Reklamasjon
Dersom det er feil eller mangler ved varen ber vi om at du tar kontakt, så retter vi opp i det så raskt som mulig. Vi tar ikke ansvar for skader som er påført under sending. I så tilfelle må du selv kontakte Posten/Bring for erstatning. Det er viktig å ta vare på hele sendingen, både innhold og emballasje, for at varen skal kunne bli erstattet.
Uavhentede pakker
Pakker som ikke får plass i din postkasse blir levert til nærmeste postkontor/Post i Butikk, og må hentes innen en uke. Fristen kan forlenges til to uker dersom du gir beskjed til ditt lokale utleveringssted. Dersom pakken ikke blir hentet, men returneres til oss, må du dekke de samlede fraktkostnadene. Dette gjelder også om forsendelsen i utgangspunktet er fraktfri.
Forbehold
Vi tar forbehold om feil i lagerstatus og pris. Ved eventuelle feil vil du bli kontaktet og få mulighet til å kansellere hele eller deler av ordren din.
Endring i vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene. Ved endring i vilkårene er det vilkårene på bestillingstidspunktet som gjelder.
Oppdatert: 30.08.2023