Vilkår og betingelser
Disse salgsbetingelser og din ordrebekreftelse utgjør til sammen det samlede avtalegrunnlag for handelen. Forbrukerkjøp over internett reguleres blant annet av forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
Ordrebestilling
Alle kjøp er bindende. Du vil motta en automatisk ordrebekreftelse på e-post når bestillingen er gjennomført, samt når ordren er fullført. Dersom bestillingen gjelder personlige stempel eller andre forhåndsbestillinger vil du motta bekreftelse på at ordren er fullført så snart vi har behandlet den. Dette må ikke forveksles med dato for utsendelse, som vil være flere uker senere. Det gjelder egne vilkår knyttet til forhåndsbestillinger, og disse er tydelig beskrevet i tilknytning til produktene.
Betalingsalternativ
Vi tilbyr betaling med Vipps, samt kort via Stripe (VISA/Mastercard/American Express). Ved åpen butikk tilbyr vi betaling med kort via Zettle (VISA/Mastercard/American Express).
Frakt og ekspedisjon
Vi sender i Norge, og tilbyr følgende fraktalternativ:
* Brev uten sporing og forsikring: 49 kr
For små pakker inntil 100 g og 2 cm tykkelse. Beregnes automatisk før frakt velges, og er ikke tilgjengelig dersom pakken blir for stor/tung.
* Pakke i postkassen/ Liten Norgespakke med sporing og forsikring: 99 kr
For pakker inntil 35x25x12 cm og 5 kg. Pakken spores først når den er skannet ved sorteringsterminalen på Lørenskog, og du vil få varsel når den er utlevert. Dersom pakken ikke får plass i din postkasse vil den bli sendt til nærmeste hentested, og du vil få varsel med hentekode fra Posten. Ved tap eller skade gir Posten erstatning for inntil 2500 kr.
* Pakke til hentested/ Stor Norgespakke med sporing og forsikring: 149 kr
For pakker inntil 120x60x60 cm og 10 kg. Brukes for pakker som ikke dekkes av de øvrige fraktalternativene, og kommer opp som eneste fraktalternativ dersom du kjøper store/tunge produkter. Pakken er sporbar, og ved tap eller skade gir Posten erstatning for inntil 10000 kr. Kan også velges som alternativ dersom du ønsker pakken sendt til hentested i stedet for til postkassen.
* Gratis frakt: 0 kr
Det er fri frakt for alle ordre over 1600 kr. Kommer opp som fraktalternativ når minimumsbeløpet er nådd.
* Hent i vår butikk: 0 kr
Tidspunkt for henting av varer i Trondheim avtales etter at bestilling og betaling er gjennomført. Det er mulig å hente varene i en egen postkasse ved butikkens adresse i Yggdrasilvegen 3D. Varene legges ikke ut uten avtale.
Leveringstid
Ordre behandles normalt i løpet av 1-2 virkedager. I perioder med ferie og helligdager vil det påløpe noe lengre behandlingstid. Vesentlige endringer i behandlingstiden vil bli annonsert som butikkmelding øverst på siden. Vi tilstreber å sende ordren med første mulige postgang etter at ordren er ferdig behandlet. Leveringstiden vil i stor grad være avhengig av Posten. Vi tar forbehold om forsinkelser som er utenfor vår kontroll.
Angrerett
Angrefristen er 14 dager, og løper fra varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må du gi skriftlig melding til oss før utløpet av angrefristen. Det er ditt ansvar å framlegge bevis på at melding er sendt. Du må selv dekke returkostnaden, og sende varen tilbake innen 14 dager fra du sendte melding om bruk av angreretten.
Angreskjema blir tilsendt på e-post når ordren er sendt. Skjemaet må fylles ut og legges ved varen ved retur. Det er også mulig å sende utfylt angreskjema digitalt på e-post til oss. Når varen er mottatt i retur vil tilbakebetaling skje uten unødig opphold til din bankkonto, med mindre annet er avtalt. Angreretten gjelder ikke om varen er brukt eller på annen måte forringet.
Reklamasjon
Dersom det er feil eller mangler ved varen ber vi om at du tar kontakt, så retter vi opp i det så raskt som mulig. Vi tar ikke ansvar for skader som er påført under sending. I så tilfelle må du selv kontakte Posten/Bring for erstatning. Det er viktig å ta vare på hele sendingen, både innhold og emballasje, for at varen skal kunne bli erstattet.
Uavhentede pakker
Pakker som ikke får plass i din postkasse blir levert til nærmeste postkontor/Post i Butikk, og må hentes innen en uke. Fristen kan forlenges til to uker dersom du gir beskjed til ditt lokale utleveringssted. Dersom pakken ikke blir hentet, men returneres til oss, må du dekke de samlede fraktkostnadene. Dette gjelder også om forsendelsen i utgangspunktet er fraktfri.
Forbehold
Vi tar forbehold om feil i lagerstatus og pris. Ved eventuelle feil vil du bli kontaktet og få mulighet til å kansellere hele eller deler av ordren din.
Endring i vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene. Ved endring i vilkårene er det vilkårene på bestillingstidspunktet som gjelder.
Oppdatert: 14.08.2024